دسته‌بندی نشده

تاثیرات فشار خون بالا در دوران بارداری

تاثیرات فشار خون بالا در دوران بارداری 

در طول دوران بارداری، بدن مادر با تغییرات فیزیولوژیکی زیادی مواجه میشود که افزایش فشار خون یکی از این موارد است،

در مدت زمان حاملگی فشار خون مادر، باید طبیعی و نرمال باشد، تا رشد و نمو جنین دچار آسیب نشود.

در این مقاله ما سعی داریم تا به بررسی فشارخون بالا در زنان باردار بپردازیم 

فشار خون چیست؟ و منظور از فشار خون بالا چه می باشد؟

زمانی که بدن خون را پمپاژ میکند، خون با سرعت معینی به سوی دیگر قسمت های بدن جریان می‌یابد، با این حال عوامل مختلفی می‌توانند در تغییر سرعت جریان خون موثر باشند، که همین امر سبب افزایش یا کاهش فشار خون میشود.

فشار خون را با دو عدد سیستولیک که بالاترین میزان فشار خون را نمایش میدهد و دیاستولی که فشار خون پایین را نشان میدهد، مشخص میکنند.

فشار خون بدن با هر بار ضربان قلب افزایش می یابد و در هنگام استراحت قلب در بین ضربان ها کاهش می یابد، با این تفاسیر تغییرات فیزیکی که در دوران بارداری برای مادر اتفاق می افتد تا حدود زیادی فشارخون را تحت شعاع قرار میدهند.

فشار خون طبیعی عددی بین 80/120 میلی لیتر جیوه است اگر این عدد کمتر از 60/90 میلی لیتر شود، نشان‌ دهنده‌ی فشار خون پایین است و اگر این عدد بر روی 90/140 میلی لیتر جیوه قرار گیرد فشار خون بالا را نشان میدهد.

در زنان باردار فشار خون بالا به مراتب بیشتر از فشار خون پایین دیده میشود، در حالت عادی افزایش یا کاهش فشار خون تا حدودی برای مادر و جنین طبیعی است اما تحت درمان بودن توسط یک پزشک به نسبت زیادی، کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد و سلامت مادر و جنین را تضمین میکند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *